آیا دفع موش با روش های خانگی، ممکن است؟

شایعاتی در مورد دفع طبیعی موش ها

آیا تا به حال سعی داشته اید به روش های خودتان از دست گروهی از موش ها خلاص شوید؟ تا کنون با خود اندیشیده اید که آیا دفع کننده های طبیعی موش واقعاً تاثیر گذار هستند یا نه؟

دفع کننده های طبیعی موش می توانند اثرگذار باشند، اما نه همیشه. درواقع این دفع کننده ها ضرری ندارند و شاید به کارتان بیایند. به هرحال نگرانی ها در مورد سوءاستفاده یا مصرف بیش از حد موادشیمیایی در صنایع ،نه فقط در زمینه کنترل آفت، به این معنی است که ما معمولاً علاقه داریم بدانیم که آیا روش های طبیعی جایگزینی وجود دارند که برای خودمان، فرزاندانمان، خانه، حیوانات خانگی و شغلمان بهتر باشد؟ در مورد این روش ها، احتمال خطراتی را نیز باید در نظر بگیریم:

خطر اول:

هرچه زمان زیادی صرف تلاش برای خلاص شدن از موش ها با روش های طبیعی کنید، موش ها بیشتر زاد و ولد می کنند و تعدادشان بیشتر می شود. همچنین خطر آلودگی موادغذایی طی زمان، به علت مواجهه بیشتر موش ها با آن، بیشتر می شود. یک جفت موش طی یک سال می توانند بیش از 2000 فرزند به وجود آورند!

تولید مثل موش ها

خطر دوم:

داشتن این دفع کننده های طبیعی به تنهایی کافی نیست؛ بلکه این را هم باید بدانید که آن ها را در چه محلی قرار دهید تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشند. حال چگونه باید به این اطلاعات دست یابید؟

در اینجا برایتان از رفتار طبیعی موش ها صحبت می کنیم. اگر شما بدانید که موش ها در داخل خانه، تمایل به پنهان شدن در چه محل هایی دارند و چه چیزی آن ها را در شب، به بیرون از لانه، جذب می کند، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کجا دامتان را برایشان پهن کنید.

حتی اگر موفق شوید و موش ها منزل را ترک کنند، چه ضمانتی وجود دارد که دیگر بازنگردند؟ اصلاً آن ها چگونه وارد خانه شما شدند؟

خطر سوم:

حتی بعد از اینکه موش ها را دفع کردید، باید از بازگشت مجدد آن ها به داخل منزلتان پیشگیری کنید. قسمتی از یک راه حل دائمی، طبیعی و تخصصی، باید شامل محافظت خانه تان در برابر تهاجمات بعدی باشد.

صحبت های زیادی در این مورد وجود دارد که کدام یک از تکنیک های کنترل طبیعی موش ها، برای دفع کردن این مهمان های ناخوانده بهتر عمل می کنند. اما کدام یک می توانند این کار را انجام دهند؟ هر زمان که احساس کردید در معرض تهاجم موش ها هستید، با ما تماس بگیرید تا با استفاده از یک سم قوی موش کش، آنها را از بین ببرید.

دفع کننده های طبیعی موش

بیشتر دفع کننده های طبیعی موش و روش های خانگی مثل نعناع، قرص ضدبید و امواج مافوق صوت، در واقع کارایی ندارند. دیگر روش ها مثل استفاده از گربه، راسوی اهلی، فلفل تند و سس تاباسکو بیشتر مواقع عملی نبوده و همیشه موثر واقع نمی شوند.

روش خانگی دفع موش

ممکن است که شما یک اثر موقتی ببینید و به اندازه قبل، شاهد جوندگان در اطرافتان نباشید؛ اما این روش ها برای همیشه موش ها و رت ها را از منزل یا محل کارتان دور نخواهند کرد.

موش ها و رت ها موجودات تقریباً باهوشی هستند. آن ها می دانند که دنیای بیرون برای موجوداتی برای آن ها خطرناک است. پس هر زمان خانه ای امن از شکارچیان پیدا کنند که منابع نامحدود غذایی هم دارد، آن را رها نخواهند کرد. آن ها ترجیح می دهند با امواج فراصوت و نعناع سر کنند تا اینکه بخواهند منزل را ترک کنند.

آیا قرص ضدبید، موش ها را فراری می دهند؟

اگر بخواهیم به این سؤال به طور خلاصه پاسخ دهیم، باید بگوییم، نه! علت این که قرص ضدبید به عنوان روشی خانگی برای کنترل موش ها شناخته شده این است که حاوی نفتالین است.

نفتالین

نفتالین یک ماده جامد سفیدرنگ با بویی تند و نافذ است که وقتی استنشاق یا خورده شود می تواند باعث ناتوانی سلول های خونی در انتقال اکسیژن شود. به همین دلیل هم در گذشته باور داشتند که این قرص های ضد بید نفتالین می توانند موش ها را دفع کنند.

اینطور گفته شده است که با قرار دادن قرص های نفتالین در کنار لانه موش ها، می توان از این جوندگان خلاص شد. اما این چنین نیست.

اثر قرص ضد بید بر موش

میزان نفتالین موجود در قرص ضدبید کم است. در واقع برای دفع کردن آفات و حشرات کافی است، اما برای موش ها مشکلی ایجاد نمی کند. میزان مورد نیاز نفتالین برای دفع موش، برابر با مقدار مورد نیاز برای انسان است. موارد زیادی دیده شده است که موش ها از روی گلوله های ضدبید عبور کرده اند، بدون اینکه هیچگونه توجهی به آن داشته باشند.

موش ها و رت ها موجودات حیله گری هستند. حتی اگر به وسیله بوی گلوله های نفتالین در ورودی لانه شان اذیت شوند، به زودی راه دیگری پیدا می کنند. آن ها این کار را با عبور از سوراخ هایی به قطر یک مداد یا جویدن سطوح و ایجاد شکاف برای عبور انجام می دهند.

روغن نعناع و موش ها

آیا روغن نعناع موش ها را دفع می کند؟ نعناع باعث می شود خانه تان بوی خوب بگیرد و از شر موش ها خلاص شوید. پس آیا یک دفع کننده عالی برای موش ها است؟ به هیچ وجه!

روغن نعناع باعث می شود خانه تان بوی خوب بدهد؛ اما قطعاً باعث نمی شود که از این مهمان های ناخوانده خلاص شوید.

علت اینکه روغن نعناع به عنوان یک دفع کننده عالی موش شناخته شده، این است که مقادیر زیاد نعناع موجود در آن، می تواند بسیار قوی باشد. موش ها و رت ها نسبت به بوی نعناع حساسیت بالایی دارند. پس شاید بتواند موثر باشد.

اثر روغن نعناع بر موش ها

در هر صورت اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، موش ها در محل هایی مثل فاضلاب زندگی می کنند. اگر آن ها می توانند با بویی که از سیستم فاضلاب بیرون می آید کنار بیایند، پس روغن نعناع نیز برایشان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

دلیل دیگری که چرا روغن نعناع دفع کننده خوب موش نیست، قوانین فیزیک است. بیشتر گازها و بخارات ،خصوصا نعناع، به سمت بالا حرکت می کنند. موش ها تقریباً کوچک هستند و نزدیک به سطح زمین زندگی می کنند. پس اگر واقعاً هم روغن نعناع، دفع کننده خوبی برای موش ها باشد، زمانی که شروع به بخار شدن می کند، دیگر مؤثر نخواهد بود.

دستگاه های دور کننده فراصوتی جوندگان

تعدادی دستگاه دفع کننده فراصوتی جوندگان در فروشگاه ها وجود دارد. حقیقت موضوع این است که هیچ کدام از این ها تاثیرگذار نیستند. این دستگاه ها باعث می شوند که جوندگان برای مدت کوتاهی دور باشند، اما کارآمدترین روش نبوده و بهترین راه حل برای خلاص شدن از دست این مهمان های ناخوانده نیستند.

یکی از مهمترین مسئله ها هنگام استفاده از دستگاه های دفع کننده جوندگان، محل قرار دادن آن است. این دستگاه ها برای عمل کردن، متکی به پریزهای برق هستند. اگر نزدیک محل فعالیت موش، پریز برقی وجود نداشته باشد پس دیگر این دستگاه موثر نخواهد بود.

همانطور که قبلا بیان کردیم، موش ها و رت ها موجودات بسیار سازگار و انعطاف پذیری هستند. مشابه نفتالین، فرکانس امواج مافوق صوتی برای اینکه بتواند به طور کامل موش ها و رت ها را دفع کند، باید به اندازه ای قوی باشد که به انسان و حیوانات خانگی هم آسیب بزند. به همین خاطر، دفع کننده های تجاری مافوق صوت معمول برای جوندگان، این فرکانس ها را ساطع نکرده و برای استفاده انسانی ایمن هستند.

استفاده از دفع کننده مافوق صوت ممکن است در یک دوره زمانی کوتاه موثر باشد؛ اما زمانی که موش یاد بگیرد از ورود به محدوده امواج صوتی اجتناب کند، یا به این امواج، عادت نماید، این دستگاه ها دیگر کارآمد نخواهند بود.

دور کننده فراصوتی جوندگان

چگونه موش ها را دفع کنیم؟

زمانی که صحبت از دفع موش ها به میان می آید بهترین روش، پیشگیری است.

کنترل موش به روش های خانگی

در بخش های قبلی گفتیم که چندین تکنیک برای امن کردن خانه و پیشگیری از ورود هر نوع جونده ناخوانده ای وجود دارد.

تعمیرات

یک راه عالی برای محافظت از منزل یا محل کار در برابر موش ها و رت ها، تعمیرات خرابی های بیرونی و درونی است. این کار باعث می شود تا موش ها نتوانند به راحتی وارد منزل شوند. این اصلاحات شامل کوچکترین شکاف ها هم می باشد؛ چرا که موش ها قادر به عبور از ریزترین سوراخ ها هم هستند.

یک ماده خوب برای این کار، استفاده از ورقه های فلز است. رت ها و موش ها می توانند تقریباً از هر چیزی به جز فلز بالا رفته و آن را بجوند.

پشم فولاد و موش ها

موش ها تقریباً همه چیز را می جوند؛ خصوصاً اگر تصور کنند که در سوی دیگر، غذا وجود دارد. اما یک ماده وجود دارد که آن ها نمی توانند بجوند؛ پشم فلز یا همان سیم ظرفشویی!

یک تکنیک جلوگیری از ورود موش ها، پرکردن تمامی حفرات خانه با پشم فلز است. این حفرات، شامل هرجایی، از هواکش ها گرفته تا کابینت آشپزخانه می باشد. انجام این کار باعث می شود تا جلوی ورود موش ها گرفته شود.

استفاده از پشم فلزی برای جلوگیری از ورود موش به خانه

تمیز نگه داشتن

تمیز کردن مداوم و منظم خانه تان باعث دور نگه داشتن موش ها می شود. آن ها حس بویایی فوق العاده ای دارند. پس با نگه داشتن مواد غذایی در ظروف دربسته، مطمئن می شویم که آن ها به دنبال بوی غذا تا خانه شما نخواهند آمد.

چگونه یک موش را بگیریم؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر در خانه تان موش دیدید، فوراً باید دست به کار شوید؛ چرا که هر موش، خانواده ای بزرگ در همان نزدیکی دارد.

اگر تصمیم گرفته اید که خودتان از شر مهمان ناخوانده تان خلاص شوید، در این جا به چند راهکار برای این کار اشاره خواهیم کرد.

بهترین طعمه برای موش ها چیست؟

اگر می خواهید یک تله موش را امتحان کنید اول از همه باید بدانید که از چه طعمه ای استفاده کنید.

آیا موش ها پنیر دوست دارند؟

بطور کلیشه ای، وقتی به موش فکر می کنید یاد پنیر می افتید. اما در واقعیت موش ها عاشق پنیر نیستند. البته این بدین معنی نیست که موش ها پنیر نمی خورند؛ بلکه منظور این است که پنیر باعث نمی شود که آن ها از مسیر همیشگیشان منحرف شده و به خوردن آن مشغول شوند.

اگر وقعا می خواهید یک موش را جذب کنید، کره بادام زمینی بهترین گزینه است. آن ها عاشق این غذا هستند.

تله موش خانگی

به دنبال ساخت تله موش خانگی برای حل مشکلتان می گردید؟ در این جا به یک مورد آن اشاره می کنیم که می توانید امتحان نمایید.

ساخت تله موش خانگی

چگونه تله موش بسازیم:

  • یک رول خالی شده دستمال توالت بردارید و در یک طرف آن یک قاشق پر از کرده بادام زمینی بمالید.
  • رول را در یک طرف میز یا سطحی دیگر قرار داده،به طوری که طرفی که کره مالیده شده است، معلق باشد.
  • زیر رول، یک ظرف پلاستیکی قرار دهید.
  • منتظر بمانید تا موش طعمه را بگیرد.
  • زمانی که موش وارد رول شده تا کره بادام زمینی خوشمزه را بخورد، وزنش باعث می شود تا به درون ظرف بیفتد. وقتی این اتفاق افتاد، سرپوش ظرف را گذاشته و موش را در جایی امن و دور از خانه تان رها کنید.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید