بهترین تله موش های تاریخ

چگونه یک تله موش بهتر ساخته شد؟

یک تله موش بهتر بسازید، و دنیا در پی آن مسیر را برای شما هموار خواهد کرد. این نقل قول به رالف والدو امرسون نسبت داده می‌شود. امروزه، این نقل قول همان قدر درست است که در اواخر قرن نوزدهم توسط این فیلسوف و نویسنده آمریکایی مطرح شد. در حقیقت ساخت تله موش در دهه های قبل از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. زیرا مدیریت بهداشت و همچنین مسائل مربوط به فاضلاب شهری و ... بسیار ضعیف بوده است. موش ها نیز در حال جولان دادن در این شرایط آلوده بوده اند.

انسان همواره در جستجوی روش‌های جدیدی برای ساخت تله موش های کوچک و ساده بوده است. در واقع از سال ۱۸۳۸، برای این تله موش ها بیش از هر وسیله دیگری، حدود 4400 حق امتیاز، ثبت شده است.

این اختراعات شامل انواع مختلفی از تله موش‌ها می باشند. از جمله:

  • تله موش های برقی
  • منفجره
  • خفه کننده
  • سوزاننده
  • ضربتی

انواع تله موش

در ادامه قصد داریم که به تعدادی از نوآورانه ترین و کشنده ترین طرح های ابداعی تله موش در طول تاریخ اشاره نماییم.

تاریخچه تله‌ موش

تله هایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، دارای سیم های فنری و چنگک های فلزی بودند که می توانستند به راحتی موش را به دام بیندازند.

تله‌ موش‌ (The Little Nipper) از جیمز هنری اتکینسون، 1898

The Little Nipper از اولین نمونه های تله موش اهرمی با فنر است که حق امتیاز آن به نام جیمز هنری اتکینسون ثبت شده است. این طرح بسیار شبیه به طرح تله موش پیشنهادی توسط ویلیام سی هوکر بود که چهار سال قبل از اتکینسون به اداره ثبت اختراع رسید. این نوع تله موش به دلیل مزایای فراوان آن هنوز هم به طور گسترده ای در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد.

تله موش (Four Hole Choker Trap) از شرکت تله حیوانات آمریکا، دهه 1920

این تله می‌توانست تا چهار موش را به طور همزمان شکار کند. این تله موش به دلیل سهولت استفاده در بین مردم بسیار رواج داشت. موش‌ها سرهایشان را داخل حفره می‌انداختند تا طعمه را بگیرند. این امر منجر به آزاد شدن سیم های فنری تله و در نهایت مرگ حیوان می‌شد.

تله‌ موش‌ (The Kness Ketch-All Multiple Catch) از آستین کنس، دهه 1920

تمام تله موش های اولیه که در ابتدای مقاله به تعدادی از آنها اشاره نمودیم، ابزار مرگ نبودند. The Kness Ketch-All Multiple Catch را می توان نسخه امروزی از تله موش انسانی بدون طعمه دانست. این تله می‌تواند تعدادی از موش‌ها را به صورت زنده، شکار کند. البته بعد از هر بار استفاده، این تله موش نیاز به تنظیم مجدد دارد.

تله‌ موش‌ زنده گیر  (Live-Catch Trap)

این تله هم به مانند طراحی تله کنس قادر به زنده شکار کردن موش ها بود.

تله موش زنده گیر

تله موش از شرکت Automatic Trap، 1921

این تله را می توان پیشگام تله موش های سطلی در عصر حاضر دانست. طراحی این تله به نحوی بود که موش ها را تشویق می کرد تا به بالای سطل بروند. سپس از طریق یک درب مخصوص تله به داخل یک حوض آب می افتادند.

تله‌ موش‌ Promax Mouth

تله های متعددی با مکانیزمی شبیه دهان، جهت گیر انداختن موش ها اختراع شده است. طراحی این نوع تله، ترسناک به نظر می رسد و توسط پرومکس ساخته شده است.

تله موش ها یک ابزار مفید برای به دام انداختن و خلاص شدن از موش ها هستند. در صورتی که حتی با استفاده از تله موش ها موفق نشدید موش ها را از خانه دفع کنید، بهتر است استفاده از سموم مخصوص موش و یا سم طعمه های متنوع برای کشتن موش ها را امتحان کنید.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید