نشانه های وجود موش در خانه چه هستند؟

اگر در خانه خود با موش های صحرایی یا موش های دیگر مشکل داشته اید، ممکن است با متخصصان تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنند یا سعی کرده باشید به تنهایی این کار را انجام دهید. اما چگونه می توانید مطمئن شوید که مشکل با موفقیت به پایان رسیده است؟ در اینجا شش راه وجود دارد که می توانید تشخیص دهید اینگونه آفات کوچک، هنوز در خانه شما فعال هستند یا خیر؟

شش علامت از وجود موش صحرایی یا موش های دیگر در خانه شما

تعیین اندازه آلودگی و تعداد موش ها با نشانه ها

نشانه های ویژه ای می تواند اندازه یک جمعیت از این جوندگان کوچک را به ما نشان دهد. اگر موش ها در شب دیده شوند، اما هرگز در روز مشاهده نشوند، احتمالاً جمعیت خیلی زیادی تشکیل نشده است و می توان با تله و طعمه آن را کنترل کرد. ولی اگر در طول روز هر گونه موش، مدفوع تازه زیاد، یا آثاری از جویدن جدید را مشاهده کردید، احتمالاً جمعیت بسیار زیاد شده و ممکن است به خدمات و سموم حرفه ای نیاز داشته باشد. اگر بار اول که قبلاً با شرکت کنترل آفات تماس نگرفته اید بهتر است برای تشخیص مشکل و روشن شدن ابعاد مساله به دنبال این شش نشانه باشید که به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا در خانه خود حضوری از این موجودات موذی دارید یا خیر؟

ممکن است مدفوع موش ها را ببینید

مدفوع تازه موش ها تیره و مرطوب است. با گذشت زمان، مدفوع موش خشک و خاکستری می شود و در صورت جابجایی به راحتی خرد می شود. فضولات به احتمال زیاد در نزدیکی بسته های مواد غذایی، در کشوها یا کمدها، زیر سینک ها، در مناطق مخفی و در امتداد محل حرکت موش ها یافت می شود. بیشترین تعداد مدفوع را در جایی که آن ها در حال لانه سازی یا تغذیه هستند، خواهید یافت، بنابراین ناحیه اطراف فضولات تازه پیدا شده را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا هنوز هجوم فعال (یا جدید) وجود دارد یا خیر.

اگر شما علائمی از جویدن را می بینید

برخلاف مدفوع، ردهای جویدن جدید، رنگ روشن ‌تری دارند و با گذشت زمان تیره ‌تر می‌ شوند. ممکن است سوراخ‌ های ناشی از جویده شدن را روی بسته ‌بندی مواد غذایی یا روی دیوارها ببینید. یکی از راه‌ های تعیین مدت زمان طی شده این است که نشانه‌هایی را که اخیراً متوجه شده‌اید با علائمی که روی مواد مشابهی که می‌دانید کهنه‌تر هستند، مقایسه کنید. اگر علائم تازه یافت شده رنگ روشن‌تری داشته باشند، می‌تواند نشانه‌ای از تداوم آلودگی و وجود موش ها در خانه باشد.

اثرات به جا مانده از جویدن اشیا توسط موش

علائم همچنین می تواند نشان دهد که موش صحرایی دارید یا موش معمولی. لکه‌های بزرگ‌تر جویدن توسط موش‌های صحرایی که دندان های بزرگتری دارند، ایجاد می‌شوند. اما اگر موش معمولی هجوم آورده بود اینگونه نمی شد و سوراخ های ناشی از جویدن بسیار کوچکتر بودند.

با وجود موش در خانه ممکن است بوی بدی وجود داشته باشد

گربه ها و سگ ها ممکن است در مناطقی که موش ها حضور دارند فعال و هیجان زده شوند. این در نتیجه بوی ادرار موش ها است و به احتمال زیاد زمانی رخ می دهد که موش ها اخیرا وارد یک خانه شده باشند. اگر می‌ بینید که حیوان خانگی‌تان در منطقه‌ای که قبلاً هیچ علاقه‌ای به آن نداشت، پنجه می‌زند، یک چراغ قوه بگیرید و آن منطقه را از نظر موش صحرایی یا موش خانگی بررسی کنید.

اگر هجوم موش ها گسترده باشد، ممکن است بوی آمونیاک کهنه‌ای که از آن قسمت ها به مشام می رسد را نیز تشخیص دهید که نشان‌ دهنده وجود آلودگی فعال است. این با بوی موش مرده ای که می تواند در دیوار یا در یک قسمت مخفی گیر کرده باشد متفاوت است. این بو یک بوی تند و در عین حال ترش و فراموش نشدنی است که به مرور در کل خانه نفوذ می کند.

مسیر و ردی از حرکت موش ها وجود دارد

اگر موش ها در حال حاضر در داخل یا اطراف خانه شما فعال هستند، مسیر حرکت آن ها به خوبی مشخص است و با گذشت زمان کم رنگ تر می شوند. مسیرها به راحتی با چراغ قوه که در زاویه ای مناسب نسبت به ناحیه مشکوک نگه داشته می شوند، شناسایی می شوند. ممکن است آثار لکه، رد پا، لکه ادرار یا مدفوع را مشاهده کنید.

اگر مشکوک هستید که یک منطقه مورد تردد این جوندگان موذی است، سعی کنید یک لایه بسیار نازک از آرد یا پودر بچه در آن محدوده قرار دهید. اگر فعالیت و تعداد موش ها زیاد باشد، ردی واضح از آن ها را در پودر خواهید دید.

پیدا کردن لانه های موش در قسمت های خاص خانه

انواع موش ها از موادی مانند کاغذ خرد شده، پارچه یا مواد گیاهی خشک شده برای ساختن لانه خود استفاده می کنند. اگر این موارد را در خانه پیدا کردید و هر یک از علائم دیگری که در بالا گفته شد مانند فضولات تازه، آثار ناشی از جویدگی، بو یا ردپاها، به احتمال زیاد هنوز فعالیت موش ها در خانه شما ادامه دارد.

لانه موش

صداهای خراش مانند را می شنوید

اگر همه چیز در شب اتفاق می افتد، این می تواند نشانه ای از این باشد که موش های صحرایی یا موش های دیگر هنوز در خانه شما گسترده نشده اند. ممکن است صدای آن ها را بشنوید که در زیر طبقات می‌چرخند، دور کابینت‌ها می‌چرخند یا پشت دیوارها و تیرچه‌ها نقب می‌زنند. حتی ممکن است صدای جیر جیر خفه مانندی را بشنوید. اگر گربه یا حیوان خانگی دیگری دارید، مراقب باشید تا ببینید آیا آن ها به آنچه ممکن است در پشت دیوار می گذرد توجه کنند یا خیر، سپس گوش خود را به دیوار نزدیک کنید تا ببینید آیا می توانید چیزی بشنوید که می تواند به شما اطلاع دهد که آیا وجود دارد یا خیر؟

هر یک از این علائم نیز به تنهایی می تواند نشانه ای از وجود موش ها در خانه باشد تا شما را از خطری که در بر گرفته آگاه کند. تجمیع این نشانه ها در خانه به طور قطع نشان دهنده تهاجم گسترده موش ها به خانه شماست.  در این شرایط بهتر است تعلل را کنار گذاشته و هر چه سریعتر برای از بین بردن موش ها در خانه اقدام نمایید.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید