خلاصی از موش ها

برخلاف تصور عموم مردم، موش ها برای عذاب دادن شما وارد خانه نمی شوند. آن ها ساکن طبیعت هستند که خانه شما را به عنوان پناهگاهی برای خود و خانواده شان می بینند. خانه، برای آنها محلی گرم، دور از شکارچیان و پر از غذا است.

زمانی که این موش ها در خانه تان لانه کنند، بسیار آزاردهنده می شوند. آن ها سطح خانه را پر از قطرات ادرار و فضله موش می کنند؛ غذایتان را می خورند و می توانند بیماری هایی را به شما منتقل نمایند. بیشتر مردم فوراً از یک تله یا سم کشنده استفاده می کنند؛ اما شما می توانید بدون اینکه آن ها را بکشید، از شرشان خلاص شوید. همیشه راه هایی وجود دارد که می توانید ابتدا آن ها را امتحان کنید.

اگر تعداد موش هایی که به خانه شما وارد و در آن ساکن شده اند، زیاد باشد، روش قطعی برای دفع همیشگی موش ها، استفاده از سموم تخصصی موش کش است.

به طور طبیعی از هجوم موش ها جلوگیری کنید

احتمالاً به این علت در حال خواندن این متن هستید که می خواهید از شر موش های خانه تان خلاص شوید. پس احتمالاً کار از پیشگیری گذشته است! زمانی که می خواهید موش ها را دفع کنید باید این مورد را در ذهن داشته باشید که هر زمان موش ها از خانه شما بیرون بروند، باید اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه ای را اتخاذ کنید تا از بازگشت مجدد آن ها جلوگیری نمایید.

دلایل ورود موش به خانه

کنترل بهداشت

یک خانه تمیز دقیقاً خلاف چیزی است که موش ها می خواهند. اگر آنها دسترسی آسان به غذا یا مواد لازم برای ساخت آشیانه را نداشته باشند، به زودی محل را ترک خواهند کرد. خانه ای با بوی بد زباله که فضای زیادی هم برای پنهان شدن دارد، اولین انتخاب آنها است. خانه تان را به محل مورد علاقه آن ها تبدیل نکنید!

نقاط ورود آسان موش ها به خانه را حذف کنید

زمانی که از خانه بیرون می روید یا به داخل آن وارد می شوید، مطمئن شوید که همیشه درب را پشت سرتان می بندید. باز گذاشتن درب خانه، راه ورودی آسانی برای موش‌ها است. آن ها موجودات فضولی هستند و حتی ممکن است فقط برای بررسی وارد خانه شما شوند. اما اگر آنها فقط برای یک لحظه وارد شوند و شما غفلتاً درب را ببندید، موش در خانه شما گیر افتاده و مهمان دائمی شما شده است!

ورودی های کوچک را مسدود کنید

اگر بدانید موش ها و دیگر جوندگان از چه سوراخ های ریزی می توانند عبور کنند، بسیار شگفت زده خواهید شد! یک موش می تواند در هر سوراخی که بزرگتر از جمجمه اش باشد جای بگیرد و عبور کند.

ورود موش به خانه

اگر موش ها بخواهند وارد منزل شما شوند، همه راه ها را برای ورود بررسی خواهند کرد. کار را برای موش ها آسان نکنید! تمام شکاف ها، شکستگی ها و سوراخ های لوله ها و نمای ساختمان را بررسی کرده و آن ها را با پشم فولاد یا سیم ظرفشویی و یا سیمان، پر نمایید.

مناطق مناسب برای لانه سازی آنها را در حیاط خانه، کاهش دهید

به حفر یک گودال در اطراف خانه تان فکر کنید. موش ها فقط زمانی وارد خانه شما می شوند که نزدیک منزلتان باشند. اگر مانعی در اطراف حیاط خانه تان ایجاد کنید، موش ها در نزدیکی محل زندگی شما نمانده و در نتیجه شما به آسانی آن ها را دور کرده اید.

البته این بدین معنی نیست که حیاط را تخریب کنید. محل هایی که علف های هرز روییده اند را پاکسازی کنید تا موش ها محلی برای پنهان شدن و ساخت لانه نداشته باشند. زباله ها و سطل زباله را دور از خانه قرار دهید و یا حداقل آنها را کاملاً مهر و موم کنید. با این کار، حیاط برای خود شما هم دیدنی تر می شود.

تله هایی که موش ها را نمی کشد

اگر در حال حاضر موش وارد خانه تان شده است و پیشگیری، دیگر گزینه مناسبی نیست، گرفتن موش ها می تواند بهترین انتخاب برای خلاص شدن از دست آن ها باشد. همه تله ها آن ها را نمی کشد و دام هایی هم وجود دارد که بطور فیزیکی به آن ها آسیب نمی زند.

با این کار، شما موش ها را گرفته و سپس از دام آزاد می کنید؛ پس به موش آسیبی نمی رسد. از تله کلاسیک یا تله چسبی هم استفاده نمی کنید؛ چرا که هر دوی آن ها، موش را کشته یا آزار می دهند.

تله موش چندبار مصرف هوشمند

بعضی از این تله ها برای گرفتن موش مناسب هستند. شبیه تله های معمول که موش را می کشد، شما از یک طعمه موش برای کشاندن این جانور به درون محفظه استفاده می کنید. وقتی آن ها به اندازه کافی داخل شدند، موش، دکمه ای را فشار می دهد که باعث بسته شدن در به رویش می شود.

تله موش هوشمند

این تله های زنده گیر موش، معمولاً از پلاستیک های شفاف یا به شکل قفسه ساخته می شوند. داخل آن ها قابل مشاهده است و بنابراین اگر موش، داخل رفته و گیر افتاده باشد شما می توانید آن را ببینید.

موش‌ها برخلاف باور عمومی، به خانه‌ها برای عذاب دادن نمی‌آیند و اغلب از خانه به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند. وقتی در خانه‌ای لانه کنند، مشکلاتی ایجاد می‌کنند که می‌توان با روش‌های متنوعی از جمله استفاده از سموم موش کش، جلوگیری از ورودشان، و استفاده از تله‌های مختلف حل کرد. همچنین، بهبود بهداشت خانه و منع ورود موش‌ها از طریق بستن درب و سوراخ‌ها نیز موثر است. استفاده از دافع‌های طبیعی موش نیز می‌تواند به کنترل ورود آنها کمک کند

 

تله موش سطلی

چندین نوع از این تله های سطلی وجود دارد. اما همه مشابه یکدیگر عمل می کنند. موش را به سمت راهی که در بالای سطل تعبیه شده بکشانید. او به طعمه ای که برایش قرار داده اید رسیده و به درون سطل می افتد. درون سطل می ماند تا زمانی که شما برسید و او را در طبیعت رها کنید.

تله های سطلی عالی هستند؛ چرا که روشی انسانی برای گرفتن موش ها و سپس آزاد کردن آن ها می باشند. همچنین این تله ها مجدداً قابل استفاده است. یک تله سطلی قادر به گرفتن چندین موش در یک زمان می باشد. علاوه بر اینکه ارزان هم هست.

تله موش سطلی

تله موش تخته ای

این نوع تله جدیدتر است و نصب آن واقعاً آسان می باشد. تخته بر روی لبه یک سطل با هر اندازه ای قلاب می شود. شما می توانید از یک طعمه چسبناک مثل کره بادام زمینی در لبه انتهایی تخته استفاده نمایید. تکه ای چوب یا تخته نصب کنید تا موش بتواند از روی آن حرکت کرده و به طعمه برسد. زمانی که موش روی تخته قرار بگیرد، تخته، رها شده و موش، درون سطل می افتد. تخته به جای اولیه خود بازگشته و شما می توانید موش های بیشتری را بگیرید.

تله موش تخته ای

تله میله ای سطلی

این تله موش سطلی، مشابه تله تخته ای است؛ با این تفاوت که در آن، از یک میله لغزنده برای انداختن موش در سطل استفاده شده است. موش از تخته ای که شما در کنار میله فلزی قرار داده اید عبور کرده تا به طعمه برسد. زمانی که در حال تلاش برای جلو رفتن روی میله است، لیز خورده و به درون سطل می افتد. تنها اشکالی که این نوع تله دارد این است که شما حتماً باید میله ای پیدا کنید که با قطر سطل منطبق باشد.

تله موش سطلی گالنی دست ساز

طرز کار این تله ها به طور کلی مشابه دو تله ای است که در بالا توضیح دادیم؛ با این تفاوت که شما از اینکه خودتان چیزی مفید ساخته اید، خرسند خواهید بود. روش ارزان و ساده برای انجام این کار، استفاده از بطری ماءالشعیر و یک سیم فلزی است.

تله موش سطلی دست ساز

1. یک سوراخ، در محلی که سیم فلزی از سطل رد خواهد شد، ایجاد کنید.

2. سیم را از وسط یک یا دو قوطی نوشابه یا ماءالشعیر عبور داده و مطمئن شوید فضای کافی برای چرخیدن قوطی ها وجود دارد.

3. سطح قوطی را به کره بادام زمینی (طعمه مورد علاقه موش ها) آغشته کنید.

4.در دو طرف سطل، تخته هایی قرار دهید؛ طوری که به سیم راه داشته باشد.

5.تله را نزدیک به آشیانه موش ها قرار داده و شب را صبر کنید تا روز بعد موش ها را از درون سطل جمع نمایید.

دفع کننده های طبیعی موش

یک تله موش بهترین انتخاب شما برای خلاص شدن از دست موش ها می باشد؛ اما می توانید از دفع کننده های طبیعی موش هم استفاده کنید. این مواد دافع، بیشتر برای جلوگیری از ورود موش ها مناسب هستند. پس شما می توانید از این مواد دافع در قسمت هایی از خانه تان که احتمال ورود موش از آن ها بیشتر است استفاده نمایید.

استفاده از روش های طبیعی برای دفع موش

  • استفاده از بستر گربه: بوی ادرار گربه، موش ها را ترسانده و فراری می دهد.
  • نعناع: آلتوئیدهای خردشده یا روغن خالص نعناع، موش ها را فراری می دهد.
  • استفاده از دافع های شیمیایی: موش ها از بوی این دافع ها متنفر هستند.

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید