چند گام کمکی دفع موش

بهترین روش ها برای به دام انداختن موش ها

در این مقاله می خواهیم به برخی از بهترین روش ها برای به دام انداختن و دفع انواع موش های خانگی بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا با استفاده از روش های ساده و کم هزینه، موش ها را از منزل خود دور کنید. به عنوان اولین اقدام در صورت مشاهده موش در خانه، می توانید نقاطی را که موش ها از آن ها وارد منزل شده اند، با استفاده از مواد مناسب مسدود کنید. سپس تعدادی تله موش در مسیر رفت و آمد این موجودات موذی قرار دهید. توجه داشته باشید که موش ها زمانی در تله ها به دام می افتند که از طعمه مناسب استفاده شود. طعمه های مناسب، متشکل از خوراکی هایی با طعم لذیذ و رایحه دلخواه موش ها می باشند. همچنین در نظر داشته باشید که باید تله را به درستی راه اندازی نموده و در جای مناسبی قرار دهید.

از بین بردن مکان های مناسب لانه سازی موش ها

موش ها به محیط های مرطوب و کثیف علاقه بیشتری دارند، لذا با رعایت نکات بهداشتی می توانید تا حد زیادی از شر آن ها خلاص شوید. همچنین می توانید یک گربه خریداری نموده و بدین ترتیب از ورود موش ها به محیط منزل خود جلوگیری کنید. این موجودات موذی علاوه بر آسیب رساندن به بخش های مختلف خانه، با انتقال بیماری های خطرناک، سلامت شما و سایر اعضای خانواده را تهدید می کنند. لذا باید در اسرع وقت و با استفاده از ساده ترین راه ها، محیط منزل خود را از وجود این جوندگان پاک کنید. در ادامه می خواهیم برخی از مؤثرترین روش های دفع موش را به صورت کامل و با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مسدود نمودن راه های ورودی موش ها به منزل

مسدود کردن سوراخ هایی که موش ها از طریق آن ها وارد خانه می شوند، موثرترین روش برای کاهش تعداد موش ها موجود در منزل است. بستن این روزنه ها با استفاده از شبکه های فلزی، امکان رفت و آمد موش، در نتیجه انتقال آلودگی را به حداقل می رسانید. جالب است بدانید که موش ها حتی از کوچکترین روزنه ها که قطرشان به اندازه 6 میلی متر است هم می توانند عبور کنند. یک معیار خوب برای تشخیص امکان عبور این جونده از یک سوراخ، امتحان کردن روزنه با  استفاده از مداد است. در صورتی که مداد وارد روزنه شود، موش نیز می تواند از همان روزنه به منزل شما نفوذ کند. پس تمامی درز و ترک های دیوار، حتی کوچکترین آن ها را مهر و موم کنید.

یکی دیگر از نقاط ورودی موش ها به داخل منازل، فضای خالی اطراف لوله های آب و برق است. شما می توانید با استفاده از سیم ظرفشویی، این سوراخ ها را پر کنید و به این شکل، راه ورود موش ها را کاملاً ببندید. از آنجایی که سیم ظرفشویی بافت محکمی دارد، موش ها نمی توانند با جویدن، از شر آن خلاص شوند. به هیچ عنوان برای پر کردن درز ها از پلاستیک، لاستیک، چوب و یا هر چیزی که موش به راحتی می تواند آن ها را بجود، استفاده نکنید. همچنین شکاف های اطراف درب و پنجره را با استفاده از درزگیرهای مخصوص به صورت کامل پوشش دهید.

از تله موش استفاده کنید

نحوه قرار دادن تله موش

یکی از بهترین راه های رها شدن از شر موش ها، استفاده از تله موش در نقاط مختلف خانه است. تله موش ها انواع متفاوتی دارند. تله های ضربه ای برای به دام انداختن تعداد کمتر موش ها مناسب هستند. توجه به این نکته که موش ها به صورت گروهی زندگی می کنند ضروری است، پس تنها به کار گرفتن تعداد کمی تله موش برای گرفتن آن ها چندان کارساز نیست. اگر می خواهید با استفاده از تله از شر موش ها خلاص شوید، اولاً تعداد بیشتری تله در نقاط مختلف خانه قرار دهید. ثانیاً در کنار تله های ضربه ای از سایر تله ها نظیر تله های طعمه ای، چند منظوره، زنده گیر و چسب موش استفاده کنید. این کار شانس به دام انداختن موش ها را افزایش می دهد، زیرا ممکن است برخی موش ها از انواع خاصی از تله ها دوری کنند.

مناسبترین طعمه برای به دام انداختن موش ها چیست؟

می توان از هر نوع خوراکی که موش های خانه تان بیشتر جذب آن ها می شوند، به عنوان طعمه استفاده کنید. به  علاوه مواد غذایی نظیر: شکلات، کره بادام زمینی، سوسیس، جو دوسر، میوه خشک و یا فندق، خوراکی های مورد علاقه موش ها می باشند. بهتر است هنگام قرار دادن طعمه بر روی تله آماده شده، با استفاده از نخ دندان، نخ ماهیگیری یا چسب حرارتی، طعمه را بر روی تله ثابت کنید. بدین ترتیب جابجا شدن طعمه توسط موش بدون عمل کردن تله، تقریباً غیر ممکن می شود و در نهایت موش در تله گرفتار خواهد شد. برای جذب سریعتر موش ها، باید هر روز طعمه تازه ای را جایگزین طعمه قبلی کنید تا بوی خوراکی، این جونده را به خود جذب کند. در صورتی که طعمه های خوراکی موش ها را به خود جذب نکرد، می توانید از طعمه های غیر خوراکی از جمله پر و پنبه بهره ببرید. موش ها برای ساخت لانه هایشان از پر یا پنبه استفاده می کنند و در صورت یافتن این مواد، حتماً جذب آن می شوند.

نحوه صحیح قرار دادن تله موش در محیط

برای نتیجه گیری بهتر در استفاده از تله موش، این وسیله را به صورت عمود بر دیوار قرار دهید. به عبارت دیگر، باید قسمت ماشه ی تله، در حالت عمود نسبت به قرنیز قرار داشته باشد. بدین ترتیب وقتی موش ها در امتداد دیوار در حرکت هستند، حتماً در تله گیر می کنند. به خاطر داشته باشید بهترین محل برای قرار دادن تله های ضربه ای، در نزدیکی منابع غذایی یا جاهایی است که در آن بیشترین حجم فضولات موش مشاهده می شود.

طعمه های سمی

طعمه های سمی موش کش، قرص هایی در اشکال مکعبی یا استوانه ای و حاوی مواد سمی هستند. موش ها با خوردن این پلت ها به سرعت می میرند. پس با استفاده از این نوع آفت کش می توانید به سرعت از شر تعداد زیادی موش در زمان کوتاه خلاص شوید. فقط به یاد داشته باشید که این آفت کش را در مکان هایی که موش ها بیشتر رفت و آمد دارند قرار دهید.

اهمیت رعایت نکات بهداشتی برای دفع موش از منازل

با رعایت بهداشت می توانید خیلی سریع و راحت از شر موش ها خلاص شوید. همچنین عدم توجه به نکات بهداشتی، ممکن است باعث افزایش تعداد این جوندگان در محیط زندگی شما شود. موش ها با خوردن 3 تا 4 گرم غذا در طول روز، زنده می مانند. بنابراین وجود مقداری خرده نان در کف آشپزخانه یا زیر میز غذاخوری، موش ها را زنده نگه می دارد. برای جلوگیری از این امر، کف خانه را همواره باید پاک و تمیز نگه دارید و به محض مشاهده مواد غذایی بر روی زمین، آن ها را سریعاً جمع آوری کنید. مواد غذایی را در ظروف شیشه ای و درب دار نگهداری کنید تا امکان نفوذ موش به داخل آن ها کاهش یابد. زباله ها را حتماً در سطل زباله فلزی و دور از محیط خانه قرار دهید.

تمیز کردن خانه

از ورود موش به خانه پیشگیری کنید

یکی از مخفیگاه های موش ها در نزدیکی و خارج از منزل شما، کیسه های زباله می باشد. با قرار دادن زباله ها در سطل های درب دار فلزی و زدودن علف های هرز اطراف خانه، می توانید مخفیگاه های موش ها را از بین برده و سبب نقل مکان آن ها به مکان هایی بسیار دورتر از خانه خود شوید. هر چه زباله، آلودگی و ضایعات در اطراف خانه شما کمتر باشد فعالیت این جوندگان موذی در اطراف منزل شما نیز کمتر شده و در نتیجه دیگر نیازی به روش های به دام انداختن موش ها در خانه نخواهد بود.

دفع موش با استفاده از گربه

گربه یکی از شکارچیان خبره و دیرینه موش ها است. اگر در خانه خود از گربه نگهداری می کنید، بدون صرف هزینه اضافی و استفاده از سایر روش ها برای به دام انداختن موش، می توانید موش ها را از منزل خود دور کنید. موش ها با حس کردن بوی گربه، از آن محل دور می شوند.

در هر صورت تهاجم موش اصلا موضوع شوخی برداری نیست و باید به جدیت و دقت با آن مقابله شود. یکی از بهترین و سریعترین راه های از بین بردن موش، استفاده از سم موش کش تضمینی mousekiller می باشد.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید