بهترین طعمه ها برای تله موش

اگرچه موش ها جوندگان بسیار کوچکی هستند اما تصور اینکه تعداد زیادی از آن ها در حال زندگی و رفت و آمد در داخل دیوار منازل و محیط های کار هستند، بسیار نگران کننده است.

با وجودی که امروزه فکر اینکه ارتشی از موش ها در طول شب به ما حمله کرده و ما را از تختخواب بیرون خواهد کشید، مسخره به نظر می رسد، اما ترس ابتدایی از این جانوران کوچک سفید، خاکستری و یا قهوه ای، هنوز هم در درونمان وجود دارد.

خوشبختانه، به لطف فن آوری های نوین، راه‌ حل های باور نکردنی برای خلاصی از موش ها ابداع شده است.

بسیاری از این ابداعات، تله های مدرنی هستند که برای به دام انداختن موش‌ها و از بین بردن آن ها، بسیار مناسب و ایده آل می باشند.

 اهمیت انتخاب طعمه مناسب برای تله موش:

برای اینکه این تله ها در به دام انداختن موش ها بیشترین کارایی را داشته باشند، انتخاب درست طعمه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم بهترین طعمه های جذب کننده موش و همچنین بهترین روش های فناورانه به دام انداختن موش ها را که هنوز نتیجه استفاده از آن‌ها مشخص نشده بررسی نمایم.

با استفاده از اطلاعات این مقاله، قادر خواهید بود بهترین طعمه را برای موش‌هایی که عموماً آفت خانگی محسوب می شوند، انتخاب کنید.

همچنین برخی از ترفندهای استفاده مؤثر از طعمه های موش در این مقاله آورده شده است. با به کار گرفتن این ترفندها می توان موش های کوچک کنجکاو را بدون استفاده از تله، به دام انداخت و با آن ها مقابله کرد.

چطور در مبارزه علیه موش ها پیروز میدان باشیم؟

پیش از اینکه بررسی طعمه های مختلف قابل استفاده در تله موش را برای انتخاب بهترین آن ها شروع کنیم، بهتر است موش ها را کمی بهتر بشناسیم.

موش ها جانورانی فوق العاده باهوش، حیله گر و دارای غریزه قوی هستند. حس شنوایی، بینایی، بویایی و لامسه شگفت انگیز موش ها که بسیار فراتر از تصورات اکثر مردم است، به دام انداختن آن ها را به کاری سخت مبدل می کند.

برای موفقیت در چالش مبارزه با موش ها، باید باهوش تر از این جوندگان عمل کنیم و از آن ها پیشی بگیریم. تنها در این صورت می توانیم از شر موش‌ها خلاص شویم.

حس بویایی قوی موش ها

شناخت موش ها

تنها چیزی که موش ها برای رسیدن به فضای درونی ساختمان یا خانه ها به آن احتیاج دارند، چیزی نیست مگر شکافی به عرض شش و نیم میلیمتر. از این گذشته، این موجودات کوچک می توانند درون دیوارهای خانه و محل کار ما زندگی کنند. در چنین شرایطی موش ها از فضای داخلی ساختمان به عنوان مکانی برای پرسه زنی های شبانه شان استفاده می کنند.

آشپزخانه، اتاق خواب یا انباری و سرویس بهداشتی، هیچ یک از نفوذ این آفات مزاحم در امان نیستند.

چطور موش ها را در تله موش به دام بیندازیم؟

هوش سرشار موش ها سبب می شود این آفات نسبت به انواع مختلف طعمه ها واکنش‌های متفاوتی نشان دهند.

به عقیده کارشناسان کنترل آفات، انتخاب مناسبترین طعمه با توجه به نوع تله مورد استفاده، نقش مهمی در کنترل موفق تهاجم موش ها، بازی می کند. برای یافتن بهترین طعمه، باید طعمه های مختلف را امتحان نمایید و با توجه به نتیجه حاصل، بهترین طعمه را شناسایی کنید.

از طرفی این موجودات کوچک و باهوش، روز به روز بر مهارت خود در برداشتن طعمه به کار رفته در تله بدون گرفتار شدن در آن، می افزایند. موش ها این ترفندها را از طریق آزمون و خطا و برقراری ارتباط با یکدیگر، کشف کرده و می آموزند.

درنتیجه برای اینکه از موش ها پیشی بگیرید و آن ها را گرفتار تله موش کنید بهتر است:

  1. از تله هایی استفاده کنید که بر اساس به روزترین فناوری های دنیا ساخته شده اند.
  2. بهترین طعمه مختص هر تله را یافته و از آن برای جذب موش ها استفاده کنید.

در این صورت دیگر هیچ موشی شانس رهایی از تله های کار گذاشته شما را نخواهد داشت.

ده نمونه از برترین طعمه ها برای تله موش

در این بخش از مقاله به معرفی چند مورد از بهترین طعمه هایی که هر موشی را به سمت تله می کشاند، پرداخته ایم. استفاده از هر کدام از این موارد شانس به دام انداختن موش ها در تله را چندین برابر می کند.

بهترین طعمه های مؤثر در جذب موش ها عبارتند از:

  1. قطعات کوچک سوسیس پخته شده یا خام
  2. مواد شیرینی مانند شیره افرا
  3. تکه های گوشت پخته شده یا خام، به ویژه گوشت هایی که در اطرافشان بافت چربی وجود دارد.
  4. مغز بادام زمینی و مشتقات آن، نظیر کره بادام زمینی
  5. آدامس، تافی، پاستیل و کلیه تنقلات شیرین دارای بافت نرم
  6. شکلات، موش ها عاشق شکلات هستند.
  7. پنیر نرم دارای عطر قوی
  8. تکه های بیسکوئیت مخلوط شده با کره
  9. تخم مرغ یا آجیل
  10. غذای حیوانات خانگی، به خصوص غذای مخصوص سگ و گربه

بهترین طعمه های جذب کننده موش به تله

به خاطر داشته باشید مواد غذایی با عطر و بوی قوی، بهترین انتخاب به عنوان طعمه برای تله موش ها هستند. این مواد، موش ها را به سرعت به سمت تله می کشانند.

تمامی طعمه های نام برده شده برای به دام انداختن انواع گونه های موش و از بین بردن تهاجم این آفات، قابل استفاده و مؤثر است.

اگر طعمه موش مورد استفاده اثر نداشت، چه باید کرد؟

در صورتی که در تله موش از طعمه ای استفاده کردید اما به نتیجه مطلوب دست نیافتید، باید طعمه مورد استفاده یا روش مبارزه ای خود را تغییر دهید.

  1. انواع دیگری از طعمه ها را در تله موش خود استفاده کنید.
  2. شاید لازم باشد که نوع دیگری از تله موش ها را امتحان نمایید. تله ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها بسیار مؤثر هستند. گاهی تغییر نوع تله به کار برده شده، تاثیر بسزایی در از بین بردن موش ها دارد.
  3. محل کار گذاری تله موش ها را تغییر داده و آن را به جایی که فعالیت موش ها در آنجا بیشتر است انتقال دهید. به عنوان مثال قرار دادن تله موش ها در مناطق پر رفت و آمد خانه اصلاً کار هوشمندانه ای نیست. سعی کنید تله ها را در گوشه و کنار خانه یا با فاصله کمی از این مناطق پر رفت و آمد قرار دهید.
  4. گاهی به دلیل اینکه حساسیت ضامن تله کافی نیست، طعمه کار گذاشته شده در تله توسط موش خورده می شود اما تله عمل نمی کند. در چنین شرایطی از طعمه های موش چسبنده یا غلیظ مانند کره بادام زمینی استفاده کنید. مقدار طعمه باید کم باشد و در مرکز قسمت مخصوص قرار دادن طعمه در تله، گذاشته شود.
    بهتر است در وسط طعمه، یک مهره یا چیز دیگری قرار دهید، این کار موش را مجبور می نماید تا هنگام خارج نمودن مهره، روی سکو بماند و درنتیجه فشار بیشتری به ماشه وارد کند که سبب عملکرد تله خواهد شد. این روش از برداشته شدن طعمه توسط موش و فرار جانور به مکانی امن، جلوگیری می کند.
  5. استفاده از تله های الکتریکی حساس، برای از بین بردن کلیه موش های کوچک و بالغ. گاهی گونه موشی که با آن مواجه هستید بسیار کوچک است یا اینکه موش های نابالغ که وزن کمی دارند به سراغ طعمه ها می آیند. در این موقعیت ها نیز مکانیسم تله نمی تواند ضربه محکم و ناگهانی به موش وارد کند. تله موش های الکتریکی نسبت به سایر تله ها حساسیت بیشتری دارند. این نوع تله ها، ضمن حساسیت بالا، به دلیل قابلیت استفاده مجدد بسیار مقرون به صرفه اند.

چند نکته مهم هنگام قرار دادن تله موش

هنگام کار گذاشتن تله موش ها، آن ها را در نقاطی بگذارید که در نزدیکی محل تجمع و زندگی موش ها قرار دارد.

همچنین می توانید در چند مسیر منتهی به لانه اصلی موش ها تله گذاری کنید.

 این مکان ها عبارتند از:

  • کنار پایه میز
  • نزدیکی پایه های تخت
  • اطراف کمدها
  • زیر کابینت ها

کلیه ساکنین خانه را از کار گذاشتن تله موش و محل قرارگیری آن مطلع کنید. این کار از آسیب های احتمالی ناشی از برخورد با تله موش جلوگیری می کند. همچنین کاهش رفت و آمد به محل قرار دادن تله، سبب افزایش فعالیت موش ها در اطراف تله و بالا رفتن شانس به دام افتادن موش ها می شود.

بهترین نقاط قرار دادن تله موش

اطلاعات نهایی برای انتخاب بهترین طعمه در تله موش

پی بردن به اینکه کدام طعمه بهترین انتخاب برای جذب موش ها است، می تواند کار دشواری باشد. به خصوص اگر پس از استفاده از این طعمه با نتیجه دلخواه مواجه نشوید سختی کار چندین برابر می شود.

با این حال، مطالعه مطالب این مقاله و همچنین رعایت برخی اصول اولیه، کمک بزرگی به گرفتن نتایج عالی از مبارزه علیه موش ها و خلاصی سریع از شر این آفات مزاحم می کند.

فراموش نکنید که بهترین طعمه برای تله موش، همیشه باید بر اساس وضعیت منحصر به فرد آن تهاجم و نوع تله استفاده شده، انتخاب شود.

در صورتی که با تهاجم گسترده موش مواجه باشید، استفاده از تله برای از بین بردن موش ها به کاری خسته کننده و ملال آور بدل می شود. در این شرایط سموم حرفه ای مخصوص کشتن موش به داد ما می رسد. با استفاده از این سموم در کمترین زمان و با کمترین دردسر و هزینه برای همیشه از شر موش ها خلاص خواهید شد.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید