چگونگی دفع موش ها از آپارتمان

موش ها، یک مشکل اساسی در آپارتمان ها

اگر شما در آپارتمان یا یک خانه چند واحدی زندگی می کنید و با مشکل وجود موش در خانه دست و پنجه نرم می کنید، اولین فکر شما شاید این باشد که چگونه می توانید از شر موش ها در آپارتمان خلاص شوید و اینکه آیا پس از دفع آن ها از خانه، احتمال بازگشت آن ها از طریق سایر واحدهای آپارتمانی به واحد شما وجود دارد یا خیر؟

برخی از مردم، به طور کلی ترسی از موش ها ندارند و حتی بعضی از افراد، آن ها را موجوداتی دوست داشتنی می دانند اما اگر به طور ناگهانی یکی از این جوندگان در داخل خانه حرکت کند و با سرعت از جلوی چشمانشان رد شود، ممکن است همان احساس مشابه را نداشته باشند.

مشکلات و خسارات ناشی از موش در آپارتمان ها

موش ها در هر جایی از جوامع انسانی که باشند می توانند باعث مشکلات بالقوه سلامتی شوند، همچنین آن ها مواد غذایی و غذاهای بسته بندی شده را آلوده می کنند، آسیب های عمده ای به وسایل خانه وارد می کنند، وسایل برقی و کابل های برق را می جوند و می توانند منجر به ایجاد آتش سوزی در خانه شوند و به این ترتیب، موش ها در خانه، به عامل اصلی بر هم زدن آرامش و ایجاد دردسر تبدیل می شوند.

زندگی کردن در محیطی که آفات به ویژه موش ها در آن وجود دارند کار سختی است. موش ها در آپارتمان می توانند برای مدیران املاک نیز دردسری بزرگ ایجاد کنند زیرا در صورتی که در خانه ای، موش وجود داشته باشد، مشتریان، ناگزیر باید از خانه های دیگری بازدید کنند.

وجود موش ها در آپارتمان، معضلی جدی تر از وجود آن ها در سایر خانه ها است. با توجه به اینکه موش ها به راحتی از دیوار، سقف، منافذ موجود در مکان های لوله کشی و ... می توانند عبور کنند. در صورت وجود آن ها در یکی از واحدهای آپارتمان می توانند، به سرعت در واحدهای دیگر آن آپارتمان نیز رخنه کنند.

موش ها به راحتی بین واحدهای مختلف آپارتمان جابجا می شوند

به همین دلیل به محض با خبر شدن از وجود یک موش در آپارتمان خود، به سایر صاحب خانه ها و یا مستاجرین نیز اطلاع دهید.

پس از اعلام به سایر افراد ساکن در آپارتمان در مورد مشکلات پنهانی و بالقوه جوندگان، شما به احتمال زیاد شروع به جستجوی اطلاعاتی در مورد چگونگی کمک به خلاص شدن از شر موش ها خواهید کرد. وقتی در آپارتمان زندگی می کنید، برای دفع موش ها معمولاً چه کارهایی بایستی انجام داد؟

به کار گیری روش های مختلف برای دفع موش در آپارتمان

استفاده از سم طعمه و یا سمپاشی

سموم دفع آفات اغلب اولین روشی است که مردم در هنگام جستجو برای از بین بردن جوندگان در نظر می گیرند. در صورت عدم استفاده صحیح آفت کش ها، آن ها می توانند برای افراد ساکن در خانه و حیوانات خانگی خطرناک باشند. اما با استفاده از سموم استاندارد مانند سم طعمه موش کش فسترک بلاکس، می توانید بهترین نتیجه را در دفع موش ها از خانه به دست بیاورید.

در زمان استفاده از سموم دفع آفات، باید شناخت دقیقی از استفاده صحیح آن ها از جمله زمان، مکان و نحوه استفاده از آن ها داشته باشید.

تله را امتحان کنید

تله های زیادی برای به دام انداختن موش ها وجود دارد. اما برخی از آن ها در میان مردم طرفداران بیشتری دارند. در ادامه برخی از تله های موش را برای به دام انداختن آن ها در آپارتمان مورد بررسی قرار می دهیم.

تله فنری کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای گرفتن موش در آپارتمان، تله موش به سبک قدیمی است. در واقع، یک تله چوبی کلاسیک با گیره فنری تمام چیزی است که شما به آن  نیاز دارید. (البته اگر می توانید روند به دام انداختن موش و جدا کردن موش مرده از تله را تحمل کنید). برای طعمه گذاری در تله برای این جوندگان می توانید از غذاهای محبوب آن ها استفاده کنید. موادی از قبیل:

  • کره بادام زمینی
  • شکلات
  • میوه خشک
  • انواع مغزها مثل بادام زمینی و فندق 
  • انواع غلات مانند دانه های گندم و جو

بهترین طعمه هایی که می توان با آن ها موش ها را جذب تله کرد

پس از تنظیم فنر، طعمه را جای گذاری کنید و تله ها را در مکان های احتمالی و پر تردد موش ها قرار دهید، تا موش ها به سایر خوراکی های خانه نزدیک نشوند و سریعتر در تله، به دام بیفتند.

تله چسبی

گزینه بعدی تله چسبی است. این نوع تله ها در قسمت های شناخته شده فعالیت جوندگان در خانه یا آپارتمان کار گذاشته می شوند. تله های چسبی نیازی به طعمه ندارند، اما در صورتی که از طعمه نیز استفاده کنید ممکن است نتیجه بهتری بگیرید.

در این روش، نحوه خلاص شدن از شر موش ها در آپارتمان به راحتی با حرکت و رد شدن جوندگان از روی تله است. تله های چسبنده، فقط موش ها را به دام نمی اندازند، استفاده از این تله ها می تواند سایر آفات نظیر سوسک، عنکبوت و حتی مارمولک ها را به دام بیندازد.

اما این نوع تله، معایب خود را نیز دارد. از معایب استفاده از روش تله چسبی این است که پس از مدتی که روی آن گرد و غبار جمع شود ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهد.

به کاهش شانس حضور موش ها در آپارتمان کمک کنید

قبل از اینکه مجبور شوید برای خلاص شدن از شر موش ها در آپارتمان، روش ها و مواد مختلف را مورد امتحان قرار دهید، به این فکر کنید که برای جلوگیری از ورود آن ها به خانه چه کاری می توانید انجام دهید. برای کمک به حداقل رساندن احتمال برخورد غافلگیرانه با این جوندگان همه چیز خوار، این مراحل را دنبال کنید:

همه چیز را تمیز نگه دارید. خرده نان ها را از  کف زمین جارو کنید، پیشخوان ها را تمیز و خشک کنید و ظروف کثیف را در سینک و یا ماشین ظرفشویی رها نکنید.

برای مسدود کردن راه های ورود موش ها به خانه، از پنجره ها و درب های رفت و برگشت سریع استفاده کنید. همچنین می توانید از توری سیمی نیز برای اینکار استفاده کنید.

آب بندی و درزبندی نقاط ورودی مانند شکاف های زیر درب و اطراف پنجره ها، راهی آسان برای کمک به بیرون نگه داشتن آن ها است.

پیشگیری از ورود موش به خانه با مسدود کردن درز درب و پنجره

سوراخ ها و ترک های دیوارها را ببندید. سوراخ های نزدیک لوله یا شکاف های دیگر را در آپارتمان جستجو کنید و این سوراخ ها را  با سیم ظرفشویی و  پشم فولاد پر کنید زیرا این مواد جزو معدود موادی هستند که موش ها نمی توانند آن ها را بجوند!

غذاها را در ظروف در بسته نگه داری کنید. برای اینکار بهتر است از ظروف سفت و پلاستیکی استفاده کنید. محصولات غذایی را از جعبه های مقوایی خشک یا کیسه به جعبه های محکم و درب دار که جویدن آن ها برای موش ها سخت است، انتقال دهید.

همیشه درب سطل زباله را ببندید. برای موش های داخل آپارتمان، دستیابی به باقیمانده مواد غذایی که اخیراً، دور انداخته اید را آسان نکنید.

موش ها سعی می کنند از هر راهی که می توانند وارد آپارتمان شوند مخصوصاً در زمان هایی که دمای هوا در بیرون از خانه، بسیار سرد باشد، آن ها به محیط های گرمتر برای زنده ماندن و تولید مثل نیاز دارند.

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید