نکات مهم برای استفاده از تله موش

تله گذاری یک روش آسان برای از بین بردن موش ها است. اما همه کسانی که از این روش استفاده می کنند به نتیجه مطلوبی دست نمی یابند. یکی از دلایل آن هم عدم آگاهی به نکات کوچک و مهمی است که باید در زمان تله گذاری، آن ها را به کار برد. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات در زمان استفاده از تله موش خواهیم پرداخت.

تعداد تله موش

برای کنترل جمعیت موش ها، باید تله های زیادی تهیه کنید. مثلا برای گرفتن هر موش به 5 تا 6 تله نیاز خواهید داشت. همچنین در مورد تعداد موش های موجود در خانه نیز باید تا حدودی اطلاعات داشته باشید. ممکن است شما فقط تعداد کمی از آن ها را دیده باشید علاوه بر این، آن ها به سرعت (هر سه هفته یکبار) تولید مثل می کنند. بنابراین مطمئن شوید به تعداد کافی تله موش تهیه کرده اید. آن ها را با فاصله هر دو یا سه پا در امتداد دیواری که نشانه هایی از وجود موش در آنجا دیده اید قرار دهید.

تنظیم کردن تله موش

تنظیم تله موش بستگی به نوع تله موش دارد. تنظیم یک تله موش الکترونیکی ساده است و تنها کافی است که دستگاه را روشن کنید. در مورد تله های فوری ابتدا اهرم بازویی آن را آزاد کنید و سپس طعمه را زیر قسمت ماشه قرار دهید.

چگونگی فریب موش و جذب آن به تله موش

طعمه باید بویی قوی داشته باشد. برای این کار باید تعدادی از مواد غذایی مختلف را  با هم ترکیب کنید. شیرینی، ذرت، کره بادام زمینی، ژامبون به راحتی، موش را به خود جذب می کند. می توانید تکه های بیسکوئیت و کره را مخلوط کرده و از ترکیب آن به عنوان طعمه استفاده کنید.

بررسی تله موش های کار گذاشته شده

تله ها را هر روز بررسی کنید. در ابتدا این امر ضروری است، زیرا موش ها شانس کمتری برای فرار دارند، این اتفاق گاهی اوقات ممکن است رخ دهد. ثانیاً مدفوع و ادرار موش در تله می تواند منابع عفونت و آلودگی باشد. بنابراین باید هرچه سریع تر  آن ها از بین ببرید. بهترین زمان بررسی تله موش ها صبح است.

چگونگی اطمینان از به دام انداختن تمام موش ها در تله

عدم مشاهده موش ها به معنی حذف قطعی آن ها نیست. به دنبال علائمی از حضور آن ها مانند مدفوع، ادرار و همچنین بوی آن ها و سوراخ های جویده شده و صدای های عجیبی همچون خراشیدن و رفتارهای غیر معمول حیوانات خانگی خود باید باشید.

راهکارهای افزایش جذب موش به تله

  • هنگام تنظیم تله ها دستکش بپوشید زیرا بوی بدن انسان جوندگان را می ترساند.
  • طعمه ها را به طور مدام عوض کنید.
  • تله ها را تا حد امکان بررسی کنید.
  • صبور باشید و برای به دام افتادن موش ها عجله نکنید.

بهتر است هنگام طعمه گذاری دستکش بپوشید

انواع تله موش و انتخاب بهترین تله موش

افراد معمولاً بین تله موش های ضربه ای، تله چسبی، تله برقی و یا یک تله زنده گیر با توجه به شرایط خود تصمیم می گیرند. حضور حیوانات خانگی و کودکان نیز در تصمیم نهایی آن ها تأثیر گذار خواهد بود.

تمیز کردن تله موش

اول از همه این کار را حتما با دستکش انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است بیماری های ناشی از موش به شما انتقال پیدا کند. تله موش را با سفید کننده و یا هر ماده ضدعفونی کننده دیگری ضد عفونی کنید. موش مرده را در یک سطل زباله درب دار بیاندازید.

بهترین مکان برای به قرار دادن تله موش

موش ها از فضاهای باز می ترسند، بنابراین تله موش ها را در امتداد دیوار قرار دهید. طعمه و انتهای ماشه را به سمت دیوار قرار دهید تا شانس به دام افتادن موش ها بیشتر شود.

مناطق تاریک خانه مثل پشت کابینت ها مکان مناسبی برای قرار دادن تله ها خواهند بود.

آیا می توان از تله موش ها دوباره استفاده کرد؟

تله های ضربه ای، قفس های زنده گیر و تله های الکترونیکی در صورت عدم آسیب دیدن مجدداً قابل استفاده هستند. با این حال، برای استفاده مجدد باید آن ها را به طور کامل تمیز کنید.

تله موش ها ممکن است باعث آسیب دیدن گربه ها و یا سگ ها شود؟

حیوانات خانگی کنجکاو می توانند با تله های ضربه ای آسیب ببینند یا در تله های چسبی گیر کنند، به همین دلیل است که نباید تله موش ها را در مکان هایی بگذاریم که حیوانات خانگی به آن ها دسترسی داشته باشند.

امن ترین گزینه برای حیوانات خانگی یک تله الکترونیکی است که فقط موجوداتی را که داخل قفس گیر کرده اند را دچار شوک الکتریسیته می کند.

انتخاب بهترین نوع تله موش برای استفاده در مکان های مختلف

  • اتومبیل

برای گرفتن موش ها در اتومبیل بهتر است از یک تله الکترونیکی یا یک تله زنده  گیر استفاده کنید. در صورت استفاده از تله های دیگر مانند تله موش چسبی، هنگامی که موش در تله چسبی به دام می افتد، موش می تواند فضای داخلی خودرو را آلوده و کثیف کند. تله ضربه ای ممکن است موش را فوراً نکشد بلکه فقط باعث ترساندن موش شود، به این معنی که موش ممکن است در آن شرایط ادرار کند و محیط اتومبیل شما را به یک منبع انتقال بیماری های ناشی از موش تبدیل کند.

بهترین تله برای گرفتن موش در اتومبیل، تله زنده گیر است

  • سقف

بهترین تله برای سقف ها، سقف کاذب و اتاق زیر شیروانی یک تله ضربه ای است. اما شما باید تعداد زیادی از آن ها را برای این نوع مکان ها مهیا کنید تا دیگر شب ها هیچ صدایی در اتاق زیر شیروانی یا پشت دیوار به گوش نرسد.

  • حیاط یا محیط بیرون از خانه

از تله های چسبی و تله های الکترونیکی در بیرون از خانه استفاده نکنید. تله های چسبی با مقدار کمی گرد و غبار خاصیت چسبناک بودن خود را از دست داده و در به دام انداختن موش ها ضعیف عمل می کنند. تله الکترونیکی نیز، وسیله ای است که در صورت خیس شدن ممکن است خطرناک باشد.

  • پارکینگ

تله الکترونیکی موش برای استفاده در پارکینگ ها توصیه می شود. زیرا این نوع تله برای اتاق ها و مکان های بزرگ، بسیار مناسب هستند. تله های ضربه ای و قفس های زنده گیر نیز برای این مکان ها مناسب می باشند.

  • انبار

تله ضربه ای بهترین نوع تله برای استفاده در انبارها خواهد بود. زیرا شما باید تعداد زیادی تله را برای پوشش دادن کل منطقه خریداری کنید. به همین دلیل است که باید تله ضربه ای را انتخاب کنید زیرا از ازران ترین تله های موجود در بازار است. خرید تله های الکترونیکی برای انبارها مطمئناً به صرفه نخواهد بود.

  • مرغداری ها

تله های ضربه ای برای مرغداری مناسب هستند اما مطمئن شوید که دستگاه ها دور از مرغ ها هستند. برای اطمینان از این کار، می توانید تله ها را در جعبه قرار دهید و یک ورودی کوچک برای آن ها ایجاد کنید.

  • آشپزخانه

موش ها رفت و آمد زیادی در آشپزخانه دارند اما معمولاً، در آشپزخانه لانه سازی نمی کنند. از نظر بهداشتی تله گذاری در محیط آشپزخانه توصیه نمی شود. آشپزخانه محل نگه داری و تهیه مواد غذایی است و فضولات موش به دام افتاده در تله منجر به پخش آلودگی در آشپزخانه خواهد شد. اما در صورت تهاجم گسترده موش ها در آشپزخانه، بهترین گزینه استفاده از تله موش های الکترونیکی خواهد بود. اگر قصد استفاده از سایر تله ها را داریدبهتر است آن ها را در محل ورود یا خروجی آشپزخانه قرار دهید.

  • زیرزمین

تله های کلاسیک و یا ضربه ای، بهترین انتخاب برای تله گذاری در زیرزمین هستند.

  • باغ

تله، رایج ترین روش برای کنترل موش ها در باغ است. تله ضربه ای یک انتخاب بهینه برای این محیط است. تله های ضربه ای را با فاصله 1.5 تا 3 متری قرار دهید و طعمه را هر روز  تغییر دهید. زیرا موش ها غذای تازه را ترجیح می دهند.

در صورتی که تهاجم موش ها به یک مکان، زیاد بوده و کنترل آن ها سخت باشد، بهترین راه از بین بردن تعداد زیادی موش، استفاده از سموم قوی و کشنده موش است. این سموم در کمترین زمان ممکن، تعداد زیادی از موش ها را از پای در خواهند آورد.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید