چگونه از شر موش های انبار و پارکینگ خلاص شویم

موش ها و موش های صحرایی مشکلات زیادی برای سلامتی انسان ها به وجود می آورند. این جوندگان آلوده در عایق کاری دیوارها لانه می کنند، سیم های برق را می جوند و عامل انتقال بسیاری از بیماری ها هستند.

خوشبختانه، می توانید به راحتی و با رعایت برخی اصول ساده از شر این موش ها خلاص شوید. شما می توانید از تله هایی استفاده کنید که ضربه هایی محکم و ناگهانی به سرشان وارد می کنند یا اینکه از سموم قوی موش کش استفاده کنید. همچنین می توانید آن ها را به دام بیندازید و در جایی دور از خانه و در طبیعت رها کنید. برای خلاص شدن از شر این موجودات مزاحم ممکن است به ترکیبی از تاکتیک های متفاوت برای از بین بردن موش ها نیاز داشته باشید.

چه چیزی موش ها را جذب می کند؟

اگر می خواهید از شر موش هایی که در پارکینگ و انبار خانه شما جا خوش کرده اند خلاص شوید می توانید از چندین روش محتلف استفاده کنید. تله های موش، اسپری دفع کننده موش، پنیر یا کره بادام زمینی آغشته به سم و یا حتی می توانید از حیواناتی مثل سگ و یا گربه در دفع موش ها کمک بگیرید.

حتی می توانید سس فلفلی تند، مواد شوینده لباسشویی و یا دفع کننده های فرا صوتی را امتحان کنید.

راه دیگر برای خلاص شدن از شر موش های پارکینگ و انبار، تمیز و مرتب کردن فضای بهم ریخته در این نوع مکان ها است. زیرا موش ها دوست دارند در گوشه های تاریک خانه حرکت کنند، پنهان شوند و به لانه سازی بپردازند، بنابراین یک پارکینگ یا انبار درهم ریخته محیط مناسبی برای پیشروی و زندگی این موجودات است.

اگر در انبار، منابع غذایی دارید، آن ها را در بسته بندی های محکم قرار داده یا به مکان دیگری انتقال دهید. فهرستی از وسایل موجود در انبار را داشته باشید. مواردی مانند کود یا کیسه های بزرگ غذای حیوانات خانگی ممکن است غذای مورد علاقه موش ها نباشند اما موش ها این نوع محصولات را نیز آلوده و مصرف می کنند.

تمیز کردن انبار و پارکینگ از اقدامات مهم در نابودی موش در این مکان ها است

مراحل رهایی از موش های پارکینگ و انبار

تله موش ها را در مکان هایی که احتمال وجود موش ها در آن قسمت ها بیشتر است قرار دهید. برای طعمه، از تکه های شکلات یا یک تکه کره بادام زمینی استفاده کنید. این تله ها را نزدیک به دیوار تنظیم کرده و انتهای طعمه را در نزدیکی محل مشکوک بگذارید سپس تله ها را به صورت روزانه بررسی کنید.

از سموم قوی برای کشتن موش ها در بیرون از پارکینگ، انبار و یا محل نگه داری وسایل استفاده کنید. این کار از بروز آلودگی های جدید جلوگیری می کند.

اگر به استفاده از مواد دفع کننده موش یا مواد شیمیایی حساسیت دارید، می توانید مخلوطی طبیعی که موش ها از آن متنفر هستند را به کارببرید.  یک قاشق سوپ خوری سس فلفل تند؛ هرچه تند تر باشد، بهتر است؛ و ¼ فنجان مواد شوینده لباسشویی را در یک ظرف مخلوط کنید. سپس آن را در قسمت بیرونی اسپری نمائید. عملکرد این ترکیب مانند سایر دافع های موش است و به حیوانات خانگی یا کودکان آسیبی نمی رساند.

درصورت دیدن سوراخ هایی در گاراژ یا انبار می توانید از سیمان استفاده کنید. همچنین از درزگیری کردن برای ماندن موش ها در بیرون و عدم ورود آن ها به انبار کمک بگیرید. سوراخ هایی که قطری بزرگتر از 0.5 سانتیمتر دارند را ببندید. زیرا موش ها بدن انعطاف پذیری دارند و به خوبی می توانند از مجراهای کوچک عبور کنند.

برای تسلط بیشتر بر کنترل تهاجم موش ها، تله های موش را در برخی مکان ها که موش ها بیشتر در آنجا دیده می شوند مانند زیر قفسه، گوشه های انبار، کنار پنجره و درب تنظیم کنید.

تله های موش را در مکان های مناسب و نزدیک دیوار قرار دهید

به دنبال نقاطی باشید که موش ها بیشتر از آنجا عبور می کنند. تله ها را در نزدیکی این قسمت ها قرار دهید و در آخر تله ها را به صورت روزانه بررسی کنید. موش های مرده را قبل از اینکه دچار فساد شوند از بین ببرید.

یک راه حل دیگر استفاده از دفع کننده های فرا صوتی موش در داخل انبار است. این امواج برای انسان غیر قابل شنیدن است. بررسی ها نشان می دهد استفاده از این دستگاه ها در دفع تهاجم موش ها اثرات نتیجه بخشی ندارد.

موش های صحرایی (موش فاضلاب و موش سقفی) و راه حل های مناسب مقابله با آن ها

موش های صحرایی نوع شایعی از موش هایی هستند که در خانه، پارکینگ، انبار و هر مکانی که آن ها را به غذا و سرپناه برساند وجود دارند.

این موش ها ممکن است قهوه ای یا خاکستری رنگ و بین 15 تا 30 سانتیمتر طول داشته باشند. این نوع موش ها را ممکن است حتی در اندازه هایی بین 30 تا 45 سانتیمتر نیز مشاهده کنید.

موش های فاضلاب قهوه ای و موش های سقفی سیاه از شایع ترین موش های صحرایی هستند که در شهرها به عنوان آفات موذی شناخته می شوند. موش های سقفی کمی کوچکتر از موش های فاضلاب قهوه ای و به رنگ سیاه یا خاکستری هستند.

اولین قدم برای دفع موش ها، تمیز کردن انبار یا پارکینگ و محدود کردن مناطقی است که موش ها می توانند در آن مخفی شوند. پس از تمیز کردن این مکان ها، اکنون به راحتی می توانید هر گونه آسیب ناشی از وجود موش ها را بررسی کنید. در این صورت می توانید محل های پنهان شدن موش و لانه آن ها را نیز پیدا کنید.

برای اینکه دوباره با تهاجم موش ها در انبار و پارکینگ مواجه نشوید بهتر است آن ها را به شکلی مرتب کنید که موش ها به آنجا جذب نشوند. برای قرار ندادن وسایل و جعبه ها روی زمین، بهتر است قفسه های فلزی روی دیوار نصب کنید. از کمد و کابینت هایی استفاده کنید که هیچ گونه درز و شکافی برای ورود موش ها نداشته باشند. در نتیجه، این جانوران جونده که در جست و جوی غذا یا چیزی برای جویدن هستند نمی توانند به آن جعبه ها دسترسی داشته باشند.

تله های زنده گیر و تله های فنری را در امتداد پنجره ها و کف پوش های پارکینگ قرار دهید. این فاصله نباید بیشتر از سه متر باشد.

اگر مواد سمی خطرناک برای دفع موش ها در امتداد کف پوش ها، درب و  پنجره ها استفاده می کنید، حتما به اعضای خانواده اطلاع دهید و تا زمانی که مواد شیمیایی سمی در آن مکان وجود دارد از رفتن کودکانتان به آن محل جلوگیری کنید.

بعد از کشتن موش ها باید موش های مرده را با پوشیدن دستکش و ماسک، در کیسه های پلاستیکی قرار داده و به خوبی درب آن ها را ببندید. در این صورت از انتشار بیماری های ناشی از موش در محیط پیشگیری می کنید.

هنگام جمع آوری موش های مرده، اصول بهداشتی را رعایت کنید

نکات و ترفندهایی برای از بین بردن موش ها

1. هر گونه درز، شکاف و یا سوراخ موجود در دیوار و کف انبار یا پارکینگ را مسدود کنید.

2. مواد غذایی موجود در انبار را بررسی کنید. آن ها را در ظروف با درب محکم قرار دهید یا در قفسه هایی قرار دهید که دسترسی موش به آن ها را محدود کند.

3. اگر در انبار یا پارکینگ غذای حیوانات خانگی را قرار می دهید نیز همان روند بسته بندی مواد غذایی را در مورد آن ها نیز تکرار کنید.

4. می توانید از گربه ها در به دام انداختن موش ها نیز استفاده کنید.

5. نعناع یک دفع کننده طبیعی برای موش است که استفاده از آن کاملا بی خطر است. عصاره یا اسانس نعناع را در محیط مد نظر اسپری کنید.

این محلول باید یک بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در صورتی که باران ببارد باید دوباره این محلول را اسپری کنید. در اطراف خانه نعناع بکارید، بو و عطر آن از آمدن انواع موش به خانه جلوگیری می کند.

با کاشتن نعناع در باغچه یا گلدان از ورود موش به خانه پیشگیری کنید

اگر مدتی است که خانه شما مورد تهاجم موش ها قرار گرفته است و با روش های متفاوتی در حال از بین بردن آن ها هستید هنگام جارو کشیدن، از ماسک استفاده کنید. گرد و غبار یا ذرات غیر بهداشتی و ویروسی ناشی از حضور موش ها، می توانند وارد بینی و گلو شوند و واکنش های آلرژیک را به همراه داشته باشند.

برای دفع قطعی و سریع موش ها از سموم استاندارد و تخصصی موش استفاده کنید. سمومی که فقط بر موش ها مؤثر بوده و برای انسان و حیوانات خانگی خطری ایجاد نمی کنند. این نوع سموم حرفه ای، به سرعت موجب ریشه کن کردن جمعیت زیاد موش ها می شود.

 

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید