نشانه های وجود موش در خانه

آیا علائمی مبتنی بر تهاجم موش را در خانه حس می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال پاسخ "بله" است، با ما همراه باشید تا مهم ترین نشانه های وجود این آفت در خانه را با هم بررسی کرده و با راهکارهای مبارزه با موش بیشتر آشنا شویم.

راهنمای سریع شناسایی موش ها در خانه

مدفوع یا فضولات موش ها نشانه واضحی از وجود این آفات در خانه است. فضولات موش صحرایی قهوه ای یا موش فاضلاب، براق، سیاه، درخشان بوده، دارای انتهای صاف هستند و اندازه آن ها بین 12 تا 19 میلیمتر می باشد، در حالی که فضولات سایر موش های خانگی کوچکتر بوده و دارای انتهایی دوکی شکل می باشند.

از نشانه های دیگر وجود موش ها، علائم به جا مانده از دندان های موش بر روی وسایل جویده شده است. علائم ناشی از دندان موش به اندازه 3 میلیمتر هستند، در حالی که علائم کوچکتر می توانند ناشی از خراشیده شدن وسایل توسط موش باشد.

موش های صحرایی یا رت ها و موش ها اغلب علائم منحصر به فردی از خودشان به جای می گذارند. اما قبل از اینکه شروع به استفاده از طعمه یا تله موش کنید بهتر است از وجود موش در خانه مطمئن شده و سپس برای دفع قطعی آن ها زمان و هزینه صرف کنید.

آیا اثری از فضولات موش در خانه وجود دارد؟

دیدن فضله موش در خانه یا کنار باغچه و گلدان ممکن است خوشایند نباشد، با این حال این فضولات می توانند کمک زیادی به شما برای در تعیین نوع موش و یافتن راه حلی مناسب برای کنترل این آفت به همراه داشته باشند. اگر به ذرات کوچک تیره و زیادی در کنار دیوارها برخورد کردید، بیشتر دقت کنید تا مطمئن شوید که این ذرات، فضولات موش هستند یا نه؟

فضولات موش در قسمت های مختلف خانه

فضله یا مدفوع بساری از انواع موش، کوچک و با نوک تیز یا گرد می باشد و در برخی دیگر از موش ها نیز به رنگ قهوه ای تیره و دارای انتهاهای فرو رفته می باشد.

آیا رد پاهای کوچک و یا اثر دم موش روی زمین قابل شناسایی است؟

رد پاهای کوچک و اثری از خط دم موش ها در مناطقی که گرد و غبار بر روی سطح نشسته و در امتداد تخت و پایه های آن و گوشه و کنار خانه را به خوبی بررسی نمایید، شما حتی می توانید با پیگیری این علامت ها نقاط ورودی و خروجی موش به خانه را نیز بررسی نمایید.

آیا اثری از جویدن چوب توسط موش ها در خانه وجود دارد؟

رشد دندان های موش در طول زندگی شان، هرگز متوقف نمی شود و موش ها عاشق جویدن هستند، به همین دلیل یکی از مشخصه های تهاجم موش ها به خانه پیدا کردن رد دندان موش بر وسایل خانه است. علامت دندان های موش های فاضلاب 6 میلیمتر و علامت های ناشی از جویدگی در موش های خانگی که کوچکتر هستند، حدود 3 میلیمتر می باشد.

موش ها هر چیزی که به عنوان یک سد در مسیرشان وجود داشته باشد و قابل جویدن باشد را می جوند. وسایلی مثل کابینت ها، قاب درب ها، دیوارهای کاذب، درب های چوبی و ... را به خوبی بررسی نمایید تا بتوانید علامت و خرده چوب های حاصل از جویدن موش ها را پیدا کنید.

اگر از داخل دیوارهای خانه صداهایی را می شنوید به خوبی آن را بررسی کنید تا بتوانید به نقاط دسترسی و پناهگاه های این جوندگان قهار دست پیدا کنید.

آیا در کنار تخت، مبل و پایه های چوبی لکه وجود دارد؟

موش ها هنگام حرکت، در نزدیکی دیوارها و گوشه های خانه حرکت می کنند، اگر در مناطق مختلف خانه متوجه وجود لکه هایی شدید ممکن است که میهمان ناخوانده ای داشته باشید البته برای اطمینان از وجود این جوندگان موذی در خانه، سعی کنید خانه را تمیز نگه داشته و ببینید آیا این لکه ها مجدداً ایجاد می شوند یا نه؟

آیا بوی بدی در خانه احساس می کنید؟

جوندگان هم مانند دیگر حیوانات، بوی خاصی دارند. اگر در خانه متوجه بوی تندی می شوید و با هیچ راهکاری مانند باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه از آن بوی وحشتناک خلاص نمی‌شوید، پس زمان آن فرا رسیده که به دنبال کنترل آفت باشید، رت ها و موش ها به سرعت می توانند جمعیت خود را افزایش دهند. با افزایش جمعیت موش ها، بوی ناشی از فعالیت های آن ها نیز در خانه افزایش می یابد.

بوی ناشی از وجود موش در خانه

آیا صداهای عجیب مثل خراشیده شدن در دیوارهای خانه می شنوید؟

موش ها موجوداتی شب کار هستند. رفت و آمد آن ها به لانه و سایر قسمت های خانه از میان دیوار و سقف موجب ایجاد سر و صدایی شبیه به خراشیده شدن می شود. صدای راه رفتن آن ها و یا حتی کشیده شدن ناخن هایشان بر سطوح، در سکوت شب از علائم بارز وجود موش در خانه است.

آیا حیوانات خانگی شما بی قرار هستند؟

سگ ها با حس کردن بوی ناشی از موش ها در خانه آشفته می شوند، اگر متوجه شدید که سگ های شما حواسشان بیش از پیش به باغچه حیاط؛ بخصوص در شب ها که موش ها فعالترند؛ جلب می شودباید کمی هوشیار باشید و این موضوع را با دقت بیشتری دنبال کنید. در این صورت می توانید مانع از ورود موش ها به محیط داخلی شوید.

راهکارهایی برای از بین بردن موش

حال بیایید بررسی کنیم، اگر پاسخ شما به اکثر این سوالات بله است به احتمال زیاد، با مشکل حمله و تهاجم موش ها سرو کار دارید و اکنون زمان آن رسیده که برخی از راه حل های کنترل آفات را برای این مشکل بررسی کنیم.

  • تمیز نگه داشتن محیط خانه

اول از همه، نگران نشوید، شما می توانید برای رها شدن از شر موش ها و پاکسازی خانه از آن ها، تلاش کنید و برای دور نگه داشتن آن ها اقداماتی انجام دهید.

اینکار را با قرار دادن مواد غذایی، در ظروف در بسته و تمیز کردن کف زمین و سطح پیشخوان شروع کنید، سپس برای از بین بردن مشکل موش ها، می توانید از محصولات مناسب برای کنترل آفت به ویژه سموم قوی دفع موش یا ترکیبی از سموم و طعمه های خانگی و تله ها استفاده نمایید.

استفاده از تله و سم از روش های کاربردی دفع موش از خانه است

  • استفاده از سم

استفاده از سم طعمه، یک روش بسیار مؤثر برای کنترل موش ها محسوب می شود. سم طعمه های موش، روشی ایمن و کاربردی برای از بین بردن تعداد زیادی از موش ها در خانه محسوب می شوند. موادی که در ساخت این سم طعمه ها استفاده شده است خطری برای حیوانات خانگی نداشته اما می تواند موجب مرگ سریع موش ها شود. این طعمه های بوی نافذی برای موش ها دارند و به این ترتیب موش ها نمی توانند در مقابل آن مقاومت کنند، به سرعت به آن جذب شده و از آن می خورند که موجب مرگ سریع آن ها می شود.

می توانید بسته به شدت تهاجم موش ها در خانه از تعداد بیشتری سم طعمه موش استفاده کنید. از این نوع طعمه ها هم می توان در محیط داخلی خانه و هم در فضاهای باز استفاده کرد. باران و تغییرات زیاد آب و هوا تأثیری در خاصیت آن ها ایجاد نمی کند و موش ها همچنان به آن جذب شده و از آن می خورند.

  • به کار بردن تله موش

تله های مکانیکی نیز راهی سریع و مؤثر برای از بین بردن انواع موش ها می باشند. اگر این جوندگان مزاحم، از نوع موش صحرایی هستند، شما به یک تله موش بزرگ، یا یک تله سنگین با ضربه ای محکم احتیاج دارید.

تله ها باید در مناطقی قرار بگیرند که علائم فعالیت موش ها در آنجا بیشتر دیده می شوند. تله موش ها می توانند به عنوان راهکاری مستقل یا در کنار دیگر روش های نابودی موش و به عنوان بخشی از یک سیستم کنترل موش ها مورد استفاده قرار بگیرند.

 

فروش سم موش قوی فسترک بلاکس

نحوه خرید سم موش را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید